Anu Dalam Botol (2011)


Anu Dalam Botol (2011)
April 8, 2011 at 6:31 AM

Pada mulanya filem ini mendapat kecaman hebat oleh pihak tertentu kerana menganggap filem ini menyentuh isu sensitif dalam masyarakat kita dan akan mendorong kepada gejala tidak baik.
Namun begitu setelah dikaji dan diperhalusi setiap babak dalam filem …Dalam Botol ini, ramai yang mula membuka mata dan menerima kerana ada mesej penting yang hendak disampaikan oleh Khir Rahman sebenarnya.
Filem … Dalam Botol arahan Khir Rahman membariskan pelakon seperti Wan Raja, Arja Lee, Diana Danielle, Fauziah Ahmad Daud, Normah Damanhuri dan Jalil Hamid.
Secara ringkas nya, filem ini mengisahkan hubungan cinta sejenis di antara Rubidin (Arja Lee) dan Ghaus (Wan Raja) sehingga menyebabkan Rubidin sanggup berkorban dengan mengubah identitinya kepada Ruby dengan melakukan satu pembedahan menukar jantina di London semata-mata dengan niat agar Ghaus terus menyintainya.
Malangnya, perubahan Ruby itu menyebabkan Ghaus tidak dapat menerimanya dalam keadaan fizikal seperti seorang wanita sekali gus menyingkirkan Ruby dari hidupnya. Rubidin menyesal akan perbuatannya dan membuat keputusan untuk pulang ke kampung.
Rubidin didesak agar berkahwin oleh ibunya dan dia kembali menjadi seorang lelaki yang mula jatuh cinta pada seorang gadis yang baik budi. Malangnya keadaan fizikalnya yang kini bukan lagi seorang lelaki tulen menyukarkannya mendampingi gadis yang diidamkannya.

Pengarah:
Khir Rahman
Penerbit:
Pengedaran J.A.S Sdn. Bhd dan Metrowealth Movies Production Sdn. Bhd
Dipawagam:
24 Mac 2011
Pelakon dalam botol:
Arja Lee
Wan Raja
Diana Danielle
Ogy Ahmad Daud
Normah Damanhuri
Jalil Hamid
IMDb: Dalam Botol (2011) – IMDb
Hotfile (3 Parts) Download
Join 3 files with HjSplit to View movie.
FileSonic (Single link) Download
Fileserve Download









LinkWithin

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by crazy download - Premium Blogger Themes | crazy download